Porota
Geza M. Toth
Geza M. Toth, tvorca animovaných filmov, univerzitný profesor a zakladateľ KEDD Animation Studio.
Ako filmový režisér pôsobí od roku 1992. Od roku 1994 vyučuje na niektorých z najprestížnejších umeleckých univerzít v Európe, ako je MOME – Moholy-Nagy Univerzita umenia a dizajnu, Kráľovská akadémia umenia v Londýne, Babeș– Bolyai Univerzita a Univerzita divadelných a filmových umení v Budapešti, kde bol v rokoch 2014 – 2019 rektorom. Od roku 2002 vedie aj východoeurópske štúdiá animovaných filmov s názvom KEDD. Jeho diela sa úspešne zúčastnili na viac ako 200 filmových festivaloch po celom svete a boli ocenené viac ako 100 cenami. Jeho animovaný film MAESTRO bol v roku 2007 nominovaný na Oscara v kategórii Najlepší krátky animovaný film. Je členom Akadémie filmových umení a vied a Medzinárodnej akadémie televíznych umení a vied.
Julia Ocker
Julia Ocker je animátorka, dizajnérka a autorka zo Stuttgartu. Študovala vizuálnu komunikáciu v Pforzheime a Káhire v rokoch 2003 až 2005, a animáciu na Filmovej akadémii v Bádensku-Württembersku v roku 2006. Jej absolventský film „Kellerkind“ vyhral cenu First Steps Awards 2012, cenu Tricky Women Prize 2013 a bol nominovaný na cenu Annie Awards 2014.
Julia objavila svoju vášeň pre detské filmy, keď mala možnosť produkovať päť krátkych filmov so štúdiom FILM BILDER pre seriál SWR „Poznám zviera“ („I know an Animal“). Z týchto piatich krátkych filmov vznikol jej vlastný seriál „Animanimals“, ktorý sa potom premietal na KiKa a predal sa do viac ako 180 medzinárodných teritórií. Keďže každá epizóda je ako krátky film, na mnohých festivaloch po celom svete s nimi získala viac ako 70 ocenení. Seriál Animanimals vyhral cenu Grimme-Preis 2019 v kategórii detský film a bol nominovaný na cenu International Emmy. Druhá séria Animanimals bude hotová v roku 2022.
Martin Smatana
Martin Smatana (1991, Žilina) vyštudoval animáciu na VŠMU v Bratislave a na FAMU v Prahe. Počas štúdia pracoval v estónskom filmovom štúdiu Nukufilm a niekoľko rokov viedol workshopy animovaného filmu. Jeho debutový film Rosso Papavero mal premiéru na Berlinale 2015, premietali ho na viac ako 200 festivaloch a získal 13 medzinárodných ocenení. Absolventský film Šarkan (The Kite) mal premiéru na Berlinale 2019 a bol nominovaný do semifinále študentských Oskarov. Získal viac ako 60 medzinárodných cien vrátane festivalov Annecy, Stuttgart, Anima Mundi, Ale Kino, Anilogue. Na Slovensku film získal národnú filmovú cenu Slnko v sieti, cenu Igric, cenu Nadácie Tatrabanky za umenie, hlavnú cenu Viktora Kubala na Bienále animácie Bratislava, cenu divákov Febiofestu a najlepší slovenský film na Fest Anča 2019. Ako prvý slovenský film bol zaradený do filmotéky MoMA (Museum of Modern Art v New Yorku) kde sa bude počas najbližších troch rokov premietať v náučnom cykle pre rodiny s deťmi. Martin nedávno absolvoval vývojové animačné laboratóriá Animation Sans Frontieres a Berlinale Talents. V roku 2021 vydal svoj knižný debut Rok dobrých správ a momentálne pripravuje knižné pokračovanie. Po troch rokoch vývoja začína natáčať svoj autorský film pre deti Ahoj leto.
Patrik Pašš
Patrik Pašš (*1974) pochádza z filmárskej rodiny. Otec, mama aj sestra sú pôvodnou profesiou filmoví strihači. Mama, ktorá mala okrem filmu veľký záujem o maľbu, ho už od detstva viedla ku kresleniu. Na strednú Umelecko-priemyselnú školu v Bratislave ho pripravoval akademický sochár Andrej Rudavský, na SUPŠ študoval grafiku v ateliéri profesorov Jozefa Dusíka a Gabriela Štrbu. V štúdiu pokračoval na Filmovej akadémii múzických umení v Prahe. Profesori Pojar, Klikar, Kubíček a Pilař ho učili základom Animácie a multimédií. Tu za svoj bakalársky film A NATO MIA získal prvé festivalové ocenenie – Grand Prix na španielskom filmovom festivale Eurovideo Malaga.
Po ukončení magisterského štúdia na FAMU, pokračoval pod vedením Františka Jurišiča doktorandským štúdiom na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Popri štúdiu realizoval hudobné klipy pre skupiny Para, Jana Kirschner, No Name a Richard Muller. Klip OTEC, súťažil o najlepší klip roka, jeho scenáre V POLI, SRDCE VEŽE a POSLEDNÝ AUTOBUS, získali scenáristické ocenenie Cena Tibora Vichtu. Po získaní doktorandského titulu zostal Patrik Pašš ako pedagóg na katedre Animácie FTF VŠMU. Mnohí jeho bývalí študenti, Peter Budinský, Alica Gurínová, Michaela Čopíková, alebo Veronika Kocourková, sú v súčasnosti už úspešní animátori a režiséri. Pracoval ako dramaturg animovaného seriálu TRESKY-PLESKY, Veroniky Kocourkovej a dokumentárneho filmu SVETLO NA KONCI DŇA Aleny Čermákovej, scenárista filmov tWINS, SRDCE VEŽE, Petra Budinského, TURISTI Márie Kralovič, alebo MONŠTRUM Martina Snopeka.
Patrik Pašš nakreslil a vydal komixy TRI, NIE ŠTYRI, NIE PÄŤ, BIELE NOCI, ČIERNE DNI, ako scenárista, animátor, dramaturg a výtvarník spolupracoval s Martinom Šulíkom, Patrikom Lančaričom, Dušanom Dušekom, Alenou Čermákovou, Darinou Smržovou, Matejom Mináčom a Jurajom Krasnohorským. Projekty, na ktorých sa autorsky, alebo spoluautorsky podieľal, získali ku dnešnému dňu dohromady cez tridsať hlavných ocenení na tuzemských a zahraničných festivaloch animovaného a hraného filmu.
Ľudmila Cviková (ECFA)
Filmová dramaturgička a kurátorka Medzinárodného filmového festivalu v Rotterdame (1997 – 2011), neskôr viedla oddelenie Filmového programu vo Filmovom inštitúte v Dohe (2011 – 2014) a pôsobila ako poradkyňa viacerých festivalov: Yerevan GAIFF, Anonimul v Rumunsku a Medzinárodný filmový festival v Busane, v minulosti tiež MFF Karlovy Vary a Locarno. V rokoch 2007 – 2008 umelecká riaditeľka MFF Artfilm v Trenčianskych Tepliciach. Pre Filmový inštitút EYE v Amsterdame bola kurátorkou špeciálnych progamov: Arabské ženy za kamerou a kurátorka filmov pre výstavy Bélu Tarra a Jana Švankmajera.
Ako pridružená producentka spolupracovala s kazašským režisérom Emirom Baigazinom na filme Rieka (Najlepší film na Venice Horizons 2018) a s rumunským režisérom Emanuelom Parvu na filme Mikado (San Sebastian 2021). V súčasnosti Ľudmila pôsobí ako nezávislá kreatívna konzultantka, festivalová poradkyňa, kurátorka a členka filmových fondov. Od apríla 2021 je členkou Rady Státního fondu kinematografie v Čechách. Ľudmila Cviková je tiež zakladateľkou a riaditeľkou prvého slovenského filmového festivalu dlhometrážnych hraných, dokumentárnych a animovaných filmov pre deti a mládež – Medzinárodný filmový festival Cinedu v Novom Meste nad Váhom (2019). Cinedu je členom ECFA od roku 2021.
Ditte Lundsgaard Nielsen (ECFA)
Ditte Lundsgaard Nielsen je riaditeľka dánskeho festivalu animácie pre deti a mládež ANIMOK, ktorý je súčasťou Festivalu animácie vo Viborgu a tiež Workshopu animácie. Ditte má viac ako 15 rokov skúseností s prácou s deťmi, animáciou a písaním príbehov, a ponúkať deťom a mládeži úžasné filmové zážitky, ktoré im pomáhajú lepšie porozumieť svetu a stať sa kreatívnymi tvorcami a filmármi, jej robí radosť.
Detská porota
Filip Solovič
Filip má 12 rokov, je z Bratislavy a chodí do šiestej triedy. Rád bicykluje a číta, je zvedavý, veľa sa pýta a veľa si pamätá. Je vášnivým hráčom spoločenských hier. Zaujíma ho geografia, biológia, rád sa učí cudzie jazyky a jeho silnou stránkou je trpezlivosť. V šiestich rokoch objavil čaro animácie, spoločne s bratom vytvorili už zopár krátkych animákov a obaja sú súčasťou nového tvorivého tímu Ateliéru BAB.
Jonatán Dubravay
Jonatán má 9 rokov, je z Bratislavy, chodí do štvrtej triedy základnej školy a hrá na husle. Rád chodieva na ryby, na potulky do lesa, zbiera chrobáky a fascinujú ho encyklopédie. Baví ho kreslenie, vyrezávanie marionet, rád tvorí keramiku a spolu s bratom už niekoľko rokov vyrábajú vlastné krátke animované filmy.
Matúš Karniš
Matúš má 11 rokov. Navštevuje výtvarný odbor na ZUŠ a okrem kreslenia a maľovania, rád nahráva krátke videá. Vďaka kreatívnosti a šikovným rukám poskladá či vyrobí všeličo z papiera aj dreva. Tento rok si prvýkrát vyskúša animačný ateliér BAB.
Milota Bobáľová
Milota má 10 rokov. Odmalička má blízko k umeniu, keďže chodieva na výtvarné i animačné workshopy a letné tvorivé kempy. Venuje sa modernému a muzikálovému tancu. Vo voľnom čase rada navštevuje galérie a spieva v Detskom speváckom zbore Slovenského rozhlasu. Jej životným snom je hrať v televízii alebo tvoriť filmy, preto sa prihlásila do Ateliéru BAB.
Oskar Pepel
Oskar má dvanásť rokov a býva v Novom Meste nad Váhom. Navštevuje základnú školu, kreslí a hrá na keyboarde. Animuje vlastné príbehy s lego postavičkami. Prvú animáciu urobil, keď mal 7 rokov. Na výrobe animácií ho najviac baví detailné nastavovanie pohybov postavičiek a predmetov.
Radka Mišíková
Radka je piatačka, ktorá od malička rada kreslí a maľuje. V obľube má všetko kreatívne – nožnice, papier, lepidlo, fixky, farby, vlna či hlina jej nie sú neznáme. Vo voľnom čase tiež rada číta knihy alebo trávi čas v prírode.